/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

ویژگی های جدید در وردپرس ۴٫۵

با سلام و خسته نباشید خدمت کاربران سایت داده باران

نسخه ۴٫۵ وردپرس منتشر شد و حالا قصد داریم امکانات جدید و هیجان انگیزی که در این نسخه اضافه شده است را به شما عزیزان و دوستداران وردپرسی معرفی کنیم . پس باما همراه باشید و لبخند هم فراموش نکنید 🙁

توجه : اگر خواستید نسخه وردپرس خود را ارتقا دهید به شما پیشنهاد میکنیم که یک نسخه پشتیبانی قبل از ارتقا وردپرس تهیه کنید

 

 

پشتیبانی از لوگو

در نسخه های قبلی وردپرس شما برای اضافه کردن لوگو به سایت خود باید از دو طریق این کار را انجام میدادید .

۱- از طریق کد ها       ۲- از طریق پنل تنظیمات قالب

 

ولی خب در نسخه ۴٫۵ به راحتی میتوانید از طریق سفارشی سازی لوگو خود را بارگذاری کنید

 

theme-support-logo

 

افزودن فاوایکون

در نسخه ۴٫۴ قابلیت افزودن فاوایکون از طریق بخش سفارشی سازی معرفی شد ولی خب در نسخه ۴٫۵ کمی این بخش بهبود یافته است و شما میتوانید پیشنمایشی از فاوایکون داشته باشید

 

siteicon-previews

 

پیش نمایش واکنشگرا بودن

شما در نسخه ۴٫۵ وردپرس میتوانید سایت وردپرسی خود را در حالت واکنشگرا بررسی کنید . از طریق ایکون نمایشگر ها میتوانید صفحه سایت خود را در ان حالت به نمایش در بیاورید.

responsive-previews

 

بهینه سازی تصاویر

واکنشگرا بودن تصاویر در نسخه ۴٫۴ وردپرس یکی از بهترین ویژگی ها بود که تصاویر کوچک شود به حالت واکنشگرا درایند تا همه افراد بتوانند به خوبی تصویر را مشاهده کنند.

پیش از این وردپرس ۹۰ درصد برای کیفیت تصاویر استفاده میشد ولی الان ۹۰ درصد به ۸۲ درصد تغییر کرده است یعنی قبلا که ۹۰ درصد برای کیفیت تصاویر بوده است ۱۰ درصد برای فشرده کردن تصویر بود ولی الان که به ۸۲ درصد تغییر کرده است ۱۸ درصد برای فشرده کردن تصاویر شده است.

 

 

 

بهبود صفحه نمایش اطلاعات دیدگاه

در نسخه ۴٫۴٫۲ از طریق اطلاعات دیدگاه نمیتوانستید دیدگاه را ویرایش کنید ولی در نسخه ۴٫۵ امکان ویرایش دیدگاه نیز اضافه شده است.

تصویری از این صفحه در نسخه ۴٫۴٫۲ :

 

oldmoderatecomment

 

تصویری از این صفحه در نسخه ۴٫۵ :

 

newcommentscreen

 

لینک های دامنه در قسمت دیدگاه ها صفت نوفالو ندارد

پیش از این در تمام لینک هایی که به محتوا اضافه شده بود به طور پیشفرض ویژگی nofollow اضافه میشد . ولی در نسخه ۴٫۵ وردپرس به صورت دستی میتوانید لینک ها را nofollow کنید .

 

 

ویرایشگر وردپرس

بیشتر کاربران وقت خود را برای ارسال پست میگذارند و یکی از بخش های دیگر که وردپرس در ان تغییراتی ایجاد کرده است بخش ویرایشگر وردپرس است .

لینک گذاری به صورت درون خطی : شما با کمک کلید ترکیبی Ctrl+k میتوانید به بخشی از متن خود لنیک دهید بدون انکه از طریق ویرایشگر بر روی ایکون لینک کلیک کنید . برای افرادی که از مک استفاده میکنند میتواند از کلید ترکیبی Command+k استفاده کنند .

 

inlinelinkediting

 

کد های کوتاه :

در نسخه ۴٫۳ کد های کوتاه در ویرایشگر وردپرس معرف شدند ولی در نسخه ۴٫۵ چند کد کوتاه دیگر نیز به این کد ها اضافه شد . شما با کمک خط تیره – میتوانید یک خط افقی ایجاد کنید و همچنین از کد ‘code’ میتوانید برای قراردادن کد در ویرایشگر استفاده کنید.

 

inlineshortcuts

نکته : اگر میخواهید به طور کامل با دیگر کلید میانبر ها اشنا شوید میتوانید از طریق ویرایشگر وردپرس بر روی ایکون علامت سوال کلیک کنید تا راهنمای کلید های میانبر به شما نمایش داده شود

 

 

 

وارد شدن به سایت توسط پست الکترونیکی

شما با کمک نام کاربری یا ایمیل خود به راحتی میتوانید در شبکه های اجتماعی از قبیل : فیسبوک،توییتر وارد شوید و اینکه در حالی شاید شما نام کاربری خود را فراموش کنید ولی خب کم پیش میاید که ایمیل خود را فراموش کنید.

در نسخه ۴٫۵ وردپرس این امکان فراهم شده است که کاربران به راحتی با نام کاربری یا ایمیل خود به سایت وارد شوند.

 

loginwithemail

 

 

 

به این نکته هم توجه کنید که هنوز نسخه پارسی ۴٫۵ وردپرس توسط تیم زحمت کش وردپرس فارسی منتشر نشده است اما پیشنهاد بروز رسانی به نسخه جدید رو میدیم

 

امیدوار هستیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشه . موفق باشید ?

نوشته های مشابه

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *