/ در آموزش ها, آموزش وردپرس, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

محافظت از فایل wp-config.php با استفاده از htaccess

محافظت از فایل wp-config.php با استفاده از htaccess

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

همانطور که می دانید فایل wp-config.php قلب تپنده وردپرس شماست ، این فایل کلیه اطلاعات مربوط به دیتابیس و جداول آن را در خود ذخیره می کند . پس با این حساب محافظت از این فایل یکی از وظایف اصلی مدیران وردپرسی است چون که اگر یک هکر به این فایل دسترسی پیدا کند به راحتی نام کاربری و رمز عبور دیتابیس را پیدا کرده و کاری بیشتر از یک دیفیس ساده را از خود به یادگار خواهد گذاشت ! بهترین روش برای جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز به این فایل حیاتی استفاده و ویرایش فایل .htaccess می باشد .

.htaccess یک فایل ساده متنی است که با آن می توانید کارهای خارق العاده ای انجام دهید ، یکی از این کارهای شگفت انگیر محافظت از فایل wp-config.php است ، البته شما این کار را می توانید برای هر فایلی که می خواهید انجام دهید ، فقط مطمئن شوید که جلوی دسترسی کاربران به سایت را نخواهید گرفت.

به کنترل پنل هاست خود مراجعه کرده و وارد بخش مدیریت فایل ها شوید ، توجه کنید که در حالت پیشفرض فایل .htaccess مخفی است پس گزینه نمایش فایل های مخفی را فعال کنید . فایل را با ویرایشگر متنی باز کرده و کد زیر را به آن اضافه کنید :

 

[code lang=”js”]<files wp-config.php>
order allow,deny
deny from all
</files>[/code]

 

 

این کد باید در فایل .htaccess موجود در ریشه سایت جایی که فایل wp-config.php وجود دارد وارد شود . پس از ذخیره سازی جلوی دسترسی های غیر مجاز به این فایل مهم گرفته خواهد شد .

نوشته های مشابه

نمایش ابزارک ها تنها به کاربران وارد شده در وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

ساخت خودکار برگه پس از فعال سازی قالب وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *