/ در آموزش سئو, آموزش ها, اشتراک رایگان / توسط
آخرین زمان ویرایش:

ویژگی سایت های رتبه اول گوگل

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام

آیا سایت شما لیاقت دارد شماره ۱ باشد؟

همه دوست دارند که در گوگل یک باشند اما آیا واقعا لیاقتش را دارند؟

سوالی که بسیاری از صاحبان وبسایت ها و بازاریابان اینترنتی بارها می پرسند این است که :

“چگونه رنک صفحه اینترنتی خود را می توانم در مورد موضوع x به ۱ برسانم؟”

کمی فکر کنید، آیا سوالتان نباید به این صورت پرسیده شود :

“چرا رنک صفحه اینترنتی من باید ۱ باشد؟”

یا به بیان بهتر :

“آیا صفحه اینترنتی من لیاقت رنک شماره ۱ را در مورد موضوع x دارد؟”

نقطه عطفی در سئو

با پاندا و پنگوئن (و به مقدار کمتر EMD) خیلی خوب است که روشهای اسپم‌گونه برای بهبود رنکینگ از بین رفته و اکنون با مرغ مگسخوار گوگل، ما به دوره ای وارد شده ایم که برای یک عبارت خاص نتایج بر اساس شایستگی شان نمایش داده میشوند نه بخاطر فعالیت بازایابان اینترنتی ، که برای یک دوره مشخص لینک خریداری می کنند.

دقت داشته باشید همانطور که در این مقاله گفتم لینک ارزش بسیار زیادی در بحث رنکینگ دارد اما باید در ایجاد و نگه داری صحیح آن دقت زیادی کرد.

همه میخواهند شماره یک باشند

همه میخواهند در نتایج یک جستجو شماره یک باشند. جایگاه شماره یک ۳۳ درصد از تمامی کلیک ها را بخود اختصاص می دهد درحالیکه نتیجه شماره ۲ با یک افت شدید ۱۸ درصد از کلیک ها را بخود اختصاص می دهد.

این نمودار فوق العاده توسط چیتیکا افت کلیک را برای ده نتیجه اول نشان می دهد.

اگر شما در رتبه ۱۰ باشید حدود ۲ یا ۳ کلیک تاثیرگذار خواهید داشت حالا فکر کنید که در صفحه دوم باشید !!

می توان گفت تقریبا به لحاظ تعداد کلیک فرقی میان صفحه دوم و شصتم گوگل نیست.

بنابراین قابل درک است که چرا هرکسی می خواهد رتبه های بالا را بدست آورد.

مشخص است که فقط شماره یک می تواند شماره یک باشد بنابراین در چشم انداز تحقیقاتی پاندا، پنگوئن، EMD و مرغ مگسخوار چگونه می توان به این رتبه رسید؟ و مهمتر این است که بدانید چگونه می توانید مطمئن شوید که صفحه اینترنتی شما شماره یک می ماند بدون اینکه نگران تغییرات آینده گوگل باشید؟

برای یک شدن، بهترین باشد

خب به سوال ساده ای که در ابتدای این مقاله مطرح شد برمیگردیم. آیا صفحه اینترنتی من لیاقت ۱ بودن برای موضوعی خاص را دارد؟

شما باید یه قدم از دیدگاه شخصی خودتان نسبت به سایتتان به عقب برگردید و به عنوان یک کاربر به آن نگاه کنید.

آیا ۹۰ درصد کسانی که روی صفحه اینترنتی شما کلیک می کنند از کلیک بر روی آن راضی هستند و نیازی به جستجوی نتایج دیگر ندارند؟

در اینجا سوالات دیگری مطرح می شود که ممکن است بخواهید از خودتان بپرسید:

۱ – آیا صفحه اینترنتی من تطابق کاملی با موضوع جستجو دارد؟

خب اگر هدف عبارت “خرید کفش” باشد آیا صفحه شما کفش می فروشد یا حداقل اطلاعات جالبی برای مکان های مناسب برای خرید کفش در اختیار مردم می گذارد؟

۲ – آیا محصول/سرویس من با ارزش است؟

صفحه شما کفش می فروشد. خیلی خوب است. اما آیا کفش های شما کیفیت دارند؟ آیا مردم می خواهند از کفش های شما خریداری نمایند و آنرا به دیگران پیشنهاد می دهند؟

۳ – آیا صفحه من در مورد این موضوع اعتبار دائمی دارد؟

بگذارید بگویم که شما چیزی نمی فروشید (حداقل در این لحظه) اما آیا عباراتی خاص را که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو می کنند هدف قرار داده اید؟

آیا صفحه شما منابع نت محدودی برای این موضوع دارد؟ چرا مردم بجای مراجعه به ویکی پدیا باید به سایت شما مراجعه کنند؟ آیا شما پاسخ تمامی پرسشها را دارید؟ (یا حداقل لینک هایی به منابع دیگر ساخته اید؟)

۴ – آیا صفحه من آپدیت است؟

ما در دنیایی با تغییرات لحظه ای زندگی می کنیم. بنابراین دقت کنید که مطالبتان بروز باشد.

هر مطلب جدیدی می تواند منبعی عالی برای ترافیک حاصل از موتورهای جستجو باشد بنابراین شما باید (باید و باید) مطالب تکراری را کنار بگذارید و مطالب خود را آپدیت نمایید. اگر این کار را نکنید رقبای شما این کار را انجام خواهند داد و بزودی شماره یک را از دست خواهید داد. (و جواب پرسش شماره ۳ نه خواهد بود!)

توضیح بیشتر برای سوال شماره ۲

من میتوانم درباره‌ی این موضوع ساعتها صحبت کنم اما فعالیت تجاری در وب تفاوتی با فعالیت های تجاری دیگر ندارد و شما همیشه باید از خودتان بپرسید که آیا بهترین خدمت را ارائه می دهید و چکار می توانید بکنید تا سطح خدمت رسانی خودتان را افزایش دهید.

من فهمیده ام که این دو سوال در واقع با یکدیگر جور در نمی آیند اما همیشه چیزهایی برای ارتقا دادن وجود دارد بنابراین از نقطه نظر فنی شما هیچگاه بهترین خدمات موجود را ارائه نمی دهید و همواره بر روی سوال دوم تمرکز می کنید … (امیدوارم متوجه شده باشید!).

هر فعالیت اقتصادی اشتباهاتی در پی دارد (خوشبختانه مطمئنا شما از آن ها تجربه کسب می کنید!) بنابراین در این مورد است که شما در آن زمان هایی که همه چیز صد درصد درست نیست چگونه واکنش نشان می دهید.

چه تجارت حقیقی داشته باشید و چه مجازی شما باید همیشه بکوشید تا تجربیات خود را برای مشتریان/کاربران خود بهبود ببخشید.

و اگر بهترین هستید…

اگر پاسخ شما به چهار سوال مطرح شده بله است، برای این که صفحه شما در نتایج جستجو برای عبارتی خاص، شماره یک باشد نمونه قابل قبولی هستید.

اما این کار را از راه درست و با کمک سئوکاران قانونی انجام دهید و نه روشهایی که منجر به مجازات شدن شما می گردد.

صبر کنید، آیا واقعا ساختن لینک های معتبر سخت است؟

در واقع، نه، سخت نیست. حداقل نه زمانی که موضوع/صفحه/محصول شما با ارزش است.

اگر واقعا شما بهترین هستید سوق دادن کاربران به سمت لینک خودتان آسانتر است نسبت به زمانی که شما فکر می کنید که بهترین هستید! اما چگونه؟

خب برای اینکار رازی وجود دارد …

از خود کاربران بپرسید!

ایمیل های اطلاع رسانی همچنان بهترین راه برای ارجاع مستقیم کاربران به لینک مطالب جالب سایتتان است.

در مقالات آینده سعی خواهم کرد جزئیات این روش را بیاورم، اینکه چگونه لینک های با کیفیت را پیدا کنیم (و چگونه ایمیل های اطلاع رسانی خوبی بسازیم)، اما در حال حاضر اجازه دهید فرض کنیم که شما لیستی از ۵۰ سایت که تناسب خوبی با شما دارند و ممکن است بخواهند به مطالب شما لینک بدهند را دارید.

شروع کنید و ایمیلی شخصی برای هریک از این سایتها/وبمسترها بنویسید، توجه آنها را به مطلب مورد نظر جلب کنید و از آنها درخواست لینک کنید. امکان دارد از نیمی از آنها پاسخ دریافت کنید. امکان دارد ناامید شوید اما من ضمانت می دهم که اگر مطلب شما واقعا بهترین تناسب برای موضوع مورد بحث باشد، مطمئنا لینک هایی بدست می آورید و از آن مهم تر، لینکهایی با کیفیت و قدرت بالا بدست خواهید آورد که همانند موشک سایت شما را در رنکینگ به اوج می رساند.

به یاد داشته باشید بحث در مورد کمیت نیست بلکه در مورد کیفیت است. و اگر توانستید که لینک های مناسب کمی پیدا کنید … آنها باعث تولید لینک های دیگر برای شما می شوند.

فقط حواستان به رقابت موجود باشد، کارتان را ارتقا دهید و مطمئن شوید که سایت شما به فعالیت خود به عنوان بهترین تناسب با موضوع موردنظر ادامه می دهد.

هشدار

روزهای گول زدن گوگل برای رنک صفحات بالاخره تمام شد و برای ساختن ترافیک خود باید خدمتی/محصولی/مطلبی خوب ارائه دهید که شما را در همهمه اینترنت پایدار نگه دارد.

خبر خوب این است که مطالب ابدائی، تخصص و تلاش زیاد در حال حاضر نسبت به گذشته از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

بنابراین اگر به رقبای خود که رتبه خوبی دارند با حسادت نکاه می کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را از میدان به در کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید از آنها بهتر باشید و من ضمانت می کنم که رنک شما بهتر می شود.

سخن نهایی

آیا با مقاله من موافق هستید؟ بنده همیشه علاقه مندم که نظرات شما را بدانم لذا لطفا نظرات خود را در زیر این پست بگذارید و یا با ارسال ایمیل به اطلاع بنده برسانید.

نوشته های مشابه

آیا لینک ها اصلی ترین فاکتور رتبه بندی هستند

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

دانلود قالب وردپرس سامانه طراحی بیگ دیزاین

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

2 دیدگاه

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *