/ در آموزش اچ تی ام ال, آموزش طراحی وب, آموزش ها, اشتراک رایگان, قالب Html, قالب و افزونه / توسط
آخرین زمان ویرایش:

۱۰ اشتباه در کدنویسی HTML که نباید مرتکب شوید

در ادامه مطلب همراه ما باشید

در کدنویسی صفحات وب، اشتباهات رایجی وجود دارد که از کدنویسان مبتدی تا پیشرفته ممکن است مرتکب شوند. این موارد میتوانند در افزایش سرعت بارگزاری سایت، کاهش حجم وب سایت، میزان دسترسی کاربران به سایت، مورد پسند بودن سایت برای موتورهای جستجو و در نهایت موفقیت سایت تاثیرگذار باشند. شاید این اشتباهات از نظر کاربران سایت پنهان باشند، اما از دید مرورگرها و از همه مهمتر چشم تیزبین موتورهای هوشمندی مانند گوگل دور نمانده و در ارتقا رتبه، ارجاع بازدیدکننده و بسیاری از مسائل دیگر تاثیرگذار خواهند بود. بنابراین کدنویسی تمیز و بدون اشتباه مهارتی ضروری است که هر طراح و توسعه دهنده وب باید برای موفقیت کسب نماید. در این ارسال نگاهی خواهیم داشت به ده مورد از اشتباهاتی که ممکن است در پیاده سازی وب سایت ها مرتکب شوید.

اشتباه ۱: تبدیل نکردن نماد Ampersand

هنگامی که کد پشت صفحات وب سایت های پیاده سازی شده را نگاه میکنم، یکی از شتباهات رایج در آنها تبدیل نکردن نماد & است. علت این اشتباه این است که کدنویس می تواند به سادگی نماد & را در کدهای خود کپی و یا از روی صفحه کلید وارد کند. بنابراین فراموش میکند برای نمایش این نماد در صفحات وب باید کد HTML آن یعنی ;amp& را در کدهای خود بنویسد.

اشتباه ۲: نمایش نادرست نماد بریدگی

آیا می دانید سه نقطه ای که در پایان عبارات ناتمام خود قرار میدهیم، در پارسی نشان بریدگی یا نشان گسستگی نام دارد؟ حتما تا کنون برای نشان دادن کلمه ’غیره‘ و یا مواردی دیگر در انتهای جمله ناتمام خود، از این نشان بریدگی استفاده کرده اید. این نشان در لاتین ellipsis گفته می شود. در HTML کدی برای نمایش صحیح آن وجود دارد. این کد ;hellip& می باشد که با نوشتن آن در کدهای HTML ، در بخش نمایش صفحه سه نقطه استاندارد نمایش داده می شود. نشان بریدگی در حالت نمایش دقیقا سه نقطه است که در بین آنها فاصله ای استاندارد وجود دارد. بنابراین نوشتن سه نقطه بدون استفاده از این کد در بین کدهای HTML خطا محسوب میشود.

اشتباه ۳: استفاده نادرست از خط فاصله en

در کامپیوتر چند نوع خط فاصله یا dash وجود دارد که هرکدام معنی و کاربرد خاص خود را دارند. این خط فاصله ها باید فقط با کد HTML منحصربفرد خود و در موقعیت مناسب خود نمایش داده شوند. یکی از آنها خط فاصله کوتاه است که در لاتین en dash گفته می شود و از آن برای نشان دادن بازه های زمانی و یا رنج اعداد استفاده می شود. مثل خط فاصله بین عبارت ۱:۰۰–۲:۰۰ p.m که از نوع en dash می باشد. برای استفاده از این نوع خط فاصله باید از کد ;ndash& در کدهای HTML خود استفاده کنید. بسیار دیده شده که افراد از علامت تفریق یا منها در این موقعیت ها استفاده می کنند که معنی عبارت برای مرورگر و موتورهای جستجو کاملا تغییر میکند.

اشتباه ۴: استفاده نادرست از خط فاصله em

نوع دیگر خط فاصله بلندتری است که در لاتین em dash گفته می شود. کمی بزرگتر است و کد نمایش آن ;mdash& می باشد. کاربرد آن زمانی است که می خواهید بخشی از جمله را در یک پاراگراف جدا کنید. مانند : ردیف — که در شعر عربی، فرانسوی و انگلیسی سابقه ندارد و ظاهرا از ابداعات ایرانیان است — از ابزار های نیرومند موسیقی شعر فارسی است.

اشتباه ۵: نمایش نادرست نماد حقوق کپی برداری

همگان با این نماد آشنا هستند. حرف C که دور آن یک دایره کشیده شده و نشان دهنده حقوق سایت دربرابر کپی برداری است ©. برخی افراد پس از اینکه روی صفحه کلید خود نتوانستند این نماد را پیدا کنند، تصمیم گرفتند با گذاشتن پرانتز یا براکت اطراف حرف C به صورت (C) شخصا آن را ایجاد کنند! برای استفاده از نماد کپی رایت در سایت باید از کد ;copy& استفاده کنید.

اشتباه ۶: نمایش نادرست نماد ثبت اسم

این نماد trademark است و چنانچه نامی را ثبت کرده اید و می خواهید این نماد در کنار نام ثبت شده™ نمایش داده شود کافیست از کد ;trade& در کدهای HTML خود استفاده کنید. بنابراین لازم نیست شخصا از روش های گوناگون اقدام به ساخت این نماد و از بین بردن مفهوم واقعی آن کنید.

اشتباه ۷: نمایش نادرست عبارات کسری

یکی دیگر از اشتباهات رایج، نمایش اعداد کسری به صورت ساده و بدون استفاده از کد مخصوص این کار است. بسیاری از افراد برای نمایش اعداد کسری معمولا از علامت اعشار بین دو عدد به صورت ۲/۱ استفاده میکنند. در HTML با استفاده از کدهای ;frac14& و ;frac12& و ;frac34& می توانید کسرهای ¼ و ½ و ¾ را تولید کنید.

اشتباه ۸: نمایش نادرست نمادهای محاسباتی

برخی اوقات هنگام نوشتن متون روزمره نیاز به استفاده از علامت های محاسباتی مانند جمع، تفرق، ضرب و تقسیم داریم. علامت های جمع و تفریق به راحتی بر روی صفحه کلید پیاده سازی شد و میتوانید از آن استفاده کنید. اما اکثر وب سایت ها برای عمل ضرب، از علامت ستاره * استفاده کرده اند. همچنین برای عمل تقسیم بیشتر سایت ها به اشتباه از علامت اعشار / استفاده کرده اند. این در حالی است که توسط کد ;times& می توانید علامت ضرب را به صورت × و به وسیله کد ;divide& علامت تقسیم را به صورت ÷ نشان دهید.

اشتباه ۹: نمایش نادرست نماد درجه

استفاده از نماد درجه در نوشته های روزمره خیلی رایج نیست و کمتر به طور معمول از آن استفاده میشود. اما وقتی در مورد وب سایتی صحبت میکنیم که در آن دائما موضوعاتی مانند آب و هوا، درجه حرارت، زاویه و یا طول و عرض جغرافیایی مطرح میشود، به کارگیری صحیح و اصولی این نماد ° برای دستیابی به اهدف سایت کاملا ضروری می باشد. برای نشان دادن این علامت افرادی که از شیوه صحیح آن اطلاعی ندارند، از نمادهای مختلفی استفاده میکنند اما روش درست و استاندارد آن استفاده از کد ;deg& می باشد.

اشتباه ۱۰: استفاده نادرست از نماد نقل قول

حقیقت این است که نمادهای شبیه نقل قول که روی صفحه کلید وجود دارند، نماد نقل قول برای نوشته و حروف نیستند بلکه نمادهایی برای اعداد و مقادیر قابل اندازه گیری مانند اینچ هستند. بنابراین برای قرار دادن نوشته های عادی در بین علامت نقل قول باید از کدهای HTML مخصوص اینکار استفاده کنید. برای نشان دادن “نقل قول دوتایی” باید از کدهای ;ldquo& و ;rdquo& و برای نشان دادن ‘نقل قول تکی’ باید از کدهای ;lsquo& و ;rsquo& استفاده کنید.

نوشته های مشابه

آموزش ۱۰ ژست عکاسی برای آقایان

در ادامه مطلب همراه ما باشید (بیشتر…)

۸ اشتباه در استفاده از تگ های HTML

در ادامه مطلب همراه ما باشید (بیشتر…)

 کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *