/ در اشتراک رایگان, افزونه وردپرس, قالب و افزونه, وردپرس / توسط
آخرین زمان ویرایش:

نحوه تغییر پیشوند دیتابیس برای امنیت بیشتر وردپرس

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید)


با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران

پایگاه داده های وردپرس به عنوان مغز وب سایت شما تلقی می شود ، هر اطلاعاتی که در جداول آن ذخیره شده برای هکرها یک شاه کلید محسوب می گردد ، چرا که بسیاری از این هکرها و اسپمرها با استفاده از اسکریپت های خودکار کدهای مخرب را به وب سایت های وردپرس تزریق می کنند . متاسفانه بسیاری از کاربران هنگام نصب وردپرس فراموش می کنند که پیشوند جداول را ویرایش کرده و از یک پیشوند دیگر به جای _wp پیشفرض استفاده کنند. این امر به هکرها امکان می دهد که به راحتی حملات گسترده ای را تدارک دیده و وب سایت شما را هدف قرار دهند. با این تفاسیر شاید شما هم تصمیم گرفته باشید که پیشوند جداول دیتابیس خود را تغییر داده و امنیت آن را افزایش دهید. اما اگر دقت کرده باشید تغییر پیشوند به سادگی رفتن به بخش تنظیمات و تغییر پیشوند نیست. گزینه پیشوند فقط یک بار ، آن هم هنگام نصب وردپرس به شما نمایش داده می شود.پس اگر وب سایت خود را هنوز ایجاد نکرده اید حتما هنگام نصب پیشوندی غیر از پیشوند _wp انتخاب کنید . اما اگر وب سایت شما هم اکنون نصب شده و در حال فعالیت است نگران نباشید . توسط این مطلب به راحتی می توانید پیشوند جداول خود را تغییر دهید

 

 

 

 

هشدار !

قبل از هر کاری از پایگاه داده های خود بک آپ تهیه کنید

 

 

 

افزونه Change DB Prefix

این افزونه کاربردی و ساده به شما امکان می دهد که پیشوند جداول دیتابیس خود را به راحتی تغییر دهید . برای این کار افزونه Change DB Prefix را نصب کرده و فعال کنید. به تنظیمات > Change DB Prefix مراجعه نمایید. در این صفحه خواهید دید که پیشوند فعلی جداول نمایش داده شده و در کادر زیر آن باید پیشوند جدید را وارد کنید.

Change-DB-Prefix1

توجه داشته باشید که پیشوند جدید حتما باید زیر ۲۰ کاراکتر باشد . قبل از اجرای فرآیند تغییر پیشوند ها توجه داشته باشید که دیتابیس شما حق Alter را داشته باشد . برای اطمینان وارد CPanel شده و در قسمت دیتابیس ها روی کاربر دیتابیس کلیک کرده و این موضوع را بررسی کنید .

alter-right-database

فرآیند را با کلیک روی گزینه Save Changes شروع کنید . خواهید دید که به صفحه نصب وردپرس راهنمایی می شوید . در این صفحه مجددا عنوان وب سایت ، نام کاربری و رمز عبور مدیر را وارد کنید و نصب را انجام دهید . پس از این مرحله پیشوند جداول دیتابیس شما با موفقیت تغییر پیدا کرده است . اگر مشکلی در نمایش وب سایت وجود دارد و صفحه سفید نمایش داده می شود مطمئن شوید که در فایل wp-config.php خط زیر به درستی تنظیم شده باشد .

[code lang=”js”]$table_prefix  = ‘wp_’;[/code]

 

 

توجه کنید که مقدار این خط باید با پیشوند جدید شما یکی باشد .

 

 

Change-DB-Prefix2

 

با انجام مراحل بالا پیشوند جدید برای جداول شما اعمال خواهد شد . از امنیت بیشتر وردپرس خود لذت ببرید .

نوشته های مشابه

اسکریپت مدیریت مدارس Ekattor نسخه ۴٫۰

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) با سلام و خسته نباشید خدمت  کاربران سایت داده باران…

انتقال سایت وردپرسی به سرور جدید

(جهت دانلود و اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید) (بیشتر…)


لينك كوتاه اين مطلب : https://dadebaran.ir/?p=7458 منبع : داده باران

کانال تلگرام داده باران شارژ آنلاین

نظری بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *